Asiakkaat, seurantakohteet

Klikkaa oikeasta yläkulmasta rattaan kuvaa -> Rekisterit -> Asiakkaat.

Asiakasrekisterissä voit:

  • Luoda uusia asiakkaita.
  • Muokata olemassa olevaa asiakasta.
  • Luoda asiakaskohtaisia seurantakohteita, joille työtä kirjataan.


Uuden asiakkaan ja seurantakohteiden luominen

Klikkaa asiakasrekisterissä lisää uusi-painiketta.

  • Anna asiakkaalle nimi.
  • Lisää käyttäjäroolit, joille asiakas, sekä asiakaskohtaiset seurantakohteet saavat olla valittavissa mm. työaikakirjaukselle.
  • Täydennä muut haluamasi tiedot asiakkaan tietoihin, esim. y-tunnus.
  • Ennen asiakkaan tallentamista voit luoda asiakkaalle seurantakohteet siirtymällä välilehdelle seurantakohteet.

Klikkaa oikeassa laidassa olevaa Lisää uusi -painiketta luodaksesi uuden seurantakohteen.

Mikäli asiakas on uusi, eli olet juuri luomassa asiakasta, Kiho kysyy tallennetaanko asiakas. Klikkaa tässä vaiheessa Tallenna asiakas -painiketta päästäksesi luomaan seurantakohteita.


Anna seurantakohteelle nimi.

Mikäli haluat kohdistaa seurantakohteelle tehtävät työt kustannuspaikalle, työmaalle tai projektille, valitse haluamasi kohde pudotusvalikosta.

Seurantakohteita ei ole pakko kohdistaa kustannuspaikkaan, työmaahan tai projektiin, vaan voit myös luoda seurantakohteen ilman näitä tietoja.

Klikkaa lopuksi tallenna.

Voit luoda tässä vaiheessa myös muita seurantakohteita asiakkaalle klikkaamalla uudelleen Lisää uusi-painiketta.

Kun olet luonut haluamasi seurantakohteet, klikkaa vasemmasta alakulmasta tallenna.

Seurantakohteet

Voit luoda ja tarkastella kaikkia yrityksesi seurantakohteita asiakasrekisterin seurantakohteet-välilehdeltä.


Asiakkaan ja seurantakohteen arkistointi

Voit arkistoida asiakkaita, tai seurantakohteita klikkaamalla asiakas- tai seurantakohderekisterissä haluamasi kohteen kohdalta taulukon oikeasta laidasta kolmea pistettä -> arkistoi.

Mikäli arkistoimasi asiakas tai seurantakohde on tarve palauttaa myöhemmässä vaiheessa takaisin aktiiviseksi, saat haettua arkistoidut asiakas- ja seurantakohdetiedot käyttämällä haku-kentän suodatinta näytä... -> myös arkistoidut.

Palauta asiakas tai seurantakohde takaisin aktiiviseksi klikkaamalla asiakas- tai seurantakohderekisterissä haluamasi kohteen kohdalta taulukon oikeasta laidasta kolmea pistettä -> palauta.

Was this article helpful?